20И4И02 - Тропске болести
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Тропске болести | |||
| Акроним | 20И4И02 | |||
| Студијски програм | Ветеринарска медицина | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | интегрисане академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 2.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљност другим предметима | Уписан семестар у којем се слуша предмет | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о морфологији и биологији узрочника болести везаних за тропско и суптропско подручје; епизоотиологији, патогенези, клиничкој слици, дијагностици, лечењу и сузбијању болести, у циљу спречавања уношења узрочника тропских обољења у нашу земљу и оспособљавања ветеринара за самостално решавање проблема везаних за појаву тропских болести. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент треба да зна епизоотиологију болести, патогенезу, етиолошке карактеристике и услове за развој узрочника, клиничке и патоморфолошке карактеристике болести значајне за препознавање, да уме да примени одговарајући метод за узорковање, изоловање и идентификацију узрочника, разуме комплексност фактора који доприносе појави, одржавању и ширењу тропских инфекција као и патогено деловање узрочника на домаћина; уме да дијагностикује и примени адекватне методе у борби против тропских болести. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Анализа ризика од појаве и ширења, контрола и мере за искорењавање, утицај на економски и социоекономски положај земље. Епизоотиологија обољења изазвана арбовирусима, епизоотиолошки фактори субсахарског региона, ефикасни контакти између дивљачи и домаћих врста животиња у Африци. Вектори узрочника тропских и егзотичних обољења животиња (крпељи, Muscide, Tabanide, Culicoides, комарци). Инфекције домаћих и дивљих врста животиња у субсахарском региону и далеком истоку изазване вирусима, бактеријама, пироплазмама и системске микозе. Тропске хелминтозе и паразитозе. Модели активног надзора дистриктa, мере профилаксе и едукација становништва. | |||
| Садржај практичне наставе | Упознавање са лабораторијским техникама и клиничким поступцима у дијагностици тропских болести, као и мерама лечења и сузбијања болести. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Теоријска настава са интерактивним учењем, уз примену аудио-визуелних метода (PowerPoint, филмови), практичан рад у лабораторији и увежбавање метода дијагностике тропских болести. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 10 | |||
| Семинари | 10 | |||

